Felkerestem egy kedves ismerősömet, Juhász Anitát, aki egy tehetséges online marketing tanácsadó, és megkértem, hogy adjon nekünk, fotósoknak néhány hasznos tanácsot az ügyfélszerzésről, ügyféllel való kommunikációról. Ha eddig nem voltál biztos az online kommunikációddal kapcsolatban, akkor most reméljük segítünk ebben!

Anita elérhetőségei: weboldala , Instagram 

Keressétek őt bizalommal! 🙂

Vágjunk hát bele!

 

https://www.instagram.com/enessey.m/

A fotós ügyfeleim mintha fordított módon működnének, mint a többi ügyfelem. Azaz nem tudják, a mondanivalójukat miként illusztrálhatnák, míg a fotósok a mondanivalóval vannak bajban. Úgyhogy úgy érzem, ebben a cikkben lévő tanácsok a fotósok számára nagyon ideálisak lesznek, de természetesen mindenki más is tanulhat belőlük.

Kezdjünk is bele! 

Minden megfelelő ügyfélszerző kommunikáció a vízión alapul.

A fotós szakma manapság nagyon divatos, de ennek ellenére nem tapasztalom azt, hogy a piac telített lenne. Vannak olyan fotós ügyfeleim, akiknek munkát kell visszamondaniuk, mert nem győzik, míg mások szinte nem találnak megbízást. Ezt leginkább a nem megfelelő kommunikáció okozza, hiszen nehéz kitűnni, így azok, akik nem fektetnek energiát a kommunikációba vagy nem bíznak meg ezzel egy szakembert, egyszerűen nem jelennek meg a potenciális ügyfelek előtt. (Természetesen most vonatkoztassunk el a széles körben ismert fotósoktól.)

 

 

Szóval hogyan tudsz kitűnni a többiek közül? Próbáld meg a lehető legpontosabban megválaszolni az alábbi sarkalatos kérdéseket: 

  • Egyértelmű és lényegre törő kommunikáció: senki nem szereti a zsákbamacskát. Mivel egy kemény versenyhangulat uralkodik a piacon, nem teheted meg azt, hogy ködösítesz. Ha te nem adsz egyértelmű választ az ügyfelek kérdéseire, akkor majd más fog. 
  • Ne félj megmutatni magad és kommunikálni az értékeidet! Te miben különbözöl a többi fotóstól? A szép képeken kívül milyen vásárlási élményt tapasztalhat meg nálad az ügyfél?
  • A szakmában mik azok a dolgok, amiket kritikával illetsz, és mik azok, amelyek létfontosságúak számodra?
  • Hogyan zajlik nálad a teljes folyamat? Ezt írd meg nyugodtan egy bejegyzésben: az ügyfelek miként tudják veled felvenni a kapcsolatot, milyen fizetési módok vannak, miként tudnak időpontot foglalni, hogyan történik a fotózás, mennyi időt kell várni a kész képekre, és mégis miért nem adod ki a nyers fotókat.

Weboldal, Instagram, automatizáció 

Ha már energiát fektetsz a kommunikációba, akkor azt a megfelelő csatornákon tedd. Bármelyik jó lehet számodra, ugyanis nem a víziót igazítjuk a platformhoz, hanem a platformot igazítjuk a vízióhoz. Vannak azonban szakmák, amelyeknél az egyik jobban működik, mint a másik.

 Az Instagram egy remek eszköz a fotósok számára, ugyanis az Instagramra eleve képeket/videókat nézni mennek az emberek. A lehető legkülönbözőbb formában fejezheted ki a stílusokat, ráadásul az írásos tartalomnak is van helye. 

A hashtagek segítségével pedig folytathatod a követők növelését, hiszen a hashtagek a pletykák ellenére még mindig nagyon jól működnek.

 Ha már van egy kialakított bázisod az Instagramon, mindenképp fektess bele egy weboldalba. Ha nincs rá kereted, akkor nem muszáj saját domaint vásárolni, már egy sima .blog.hu-val vagy egy .wordpress.com-mal sokat érhetsz el. 

A lényeg, hogy az ügyfeleid a lehető legkevesebb energiabefektetés útján jussanak el a számukra releváns információkhoz. Ezért érdemes készíteni egy cikket a honlapon, ahol megválaszolsz minden felmerülő kérdést. Legyen tömör és lényegre törő, ahogy azt az előző bekezdésben írtam. 

Ha ez megvan, foglalkozz az automatizálással is. Tudom, ez sokszor egy ijesztő kifejezésként hangzik, ami technikai tudást és sok pénzt igényel. De ennek nem kell így lennie, már egy fapados megoldással is jelentősen megnövelheted a megbízásaidat.

Kezdetnek megteszi egy Google Űrlap, ahol felteszed azokat a kérdéseket, amik számodra relevánsak. Mi, ügyfelek sokszor utálunk emailt írni, vagy egy olyan kapcsolati űrlapot használni, ahol nincsenek támpontok. Az ügyfél nem szakember, fogalma sincsen, neked milyen információkra van szükséged az ajánlatadáshoz. Viszont ha ezeket egy űrlap formájában egyértelművé teszed, azzal jelentősen támogathatod a sales folyamatát. Nem, ezzel a lépéssel nem lesz kevesebb ügyfeled. A többszöri emailváltás során sokkal könnyebb kuncsaftot veszíteni, mint egy színes-szagos űrlap által, ráadásul így csak azokra fog kellened időt szánnod, akik már eleve elkötelezettek.

Érdemes még időpontokra vonatkozó kérdéseket is feltenned. Az a legbiztosabb, ha megadsz néhány időpontot, amikor ráérsz, és így az ügyfeled azonnal tud tervezni. Továbbá ez a módszer mondhatni belekényszeríti őt abba, hogy elképzelje, milyen lesz majd a fotózás, ami már egy hatalmas győzelem számodra! 

Természetesen a Google Űrlapon kívül sokkal több szuper megoldást lehet találni, de persze ezek leginkább a saját domain alatt valósíthatóak meg. A kapcsolatfelvétellel és az időpont foglalással kapcsolatos pluginek száma végtelen, és még jó minőségűt is találhatsz az ingyenes verziók között. 

Rendszeresség és SEO 

A marketing a rendszerességen alapul, és a folytonosságba kell energiát fektetni, nem pedig a virális tartalmak létrehozásába. Legyél mindig jelen, aktívkodj, mutasd meg az arcodat. Alakíts ki egy rutint. Az elején nem kell túl sok mindenbe belekapni, mert ezzel csak leterheled magad. Kezd kicsiben, posztolj először heti kétszer az Instagramra, tegyél fel 1-1 sztorit. Ezt a számot aztán növelheted, majd idővel hozzáadhatsz olyan új tevékenységeket, mint az IGTV vagy a live. A social media mellett a Google keresővel is érdemes foglalkoznod. A keresőoptimalizálás egy remek eszköz arra, hogy olyan emberek találjanak rád, akik pont téged keresnek. Ehhez persze minőségi tartalmak kellenek, amik sok energiabefektetést igényelnek, viszont általuk növelheted a szakmai tekintélyedet az ügyfeleid között. 

Az első körben nagyjából ezekre a dolgokra érdemes odafigyelni ha fotósként fejleszteni szeretnéd az online kommunikációdat. Remélem, tudtam segíteni, és alig várom, hogy lássam az eredményeidet! 

A JELENLEGI HELYZETRE VALÓ TEKINTETTEL EGY KÜLÖNLEGES AJÁNLATTAL SZERETNÉK KEDVESKEDNI VÁSÁRLÓIMNAK

Úgy gondolom, hogy most az egyetlen helyszín ami szóba jöhet, az a szabadtér.
Ezért most minden szabadtéri fotózás csak 20.000 Ft-ba kerül.
Amiből viszont nem engedek: a jó hangulat és a sok mosoly! :)
További információkért érdeklődj a weboldalon keresztül, vagy a megadott elérhetőségeken. Mosolyra fel! :)

Köszönöm feliratkozásod!